May 26, 2014 Pere Caba no responses

El sector publicitari a Catalunya

contrabriefing (Marketing Directo)

Marketing Directo

Catalunya era el màxim exponent de la creativitat i de la inversió publicitària espanyola. Estem parlant d’un escenari que es produïa en la dècada dels noranta i que ara ja sabem que aquest no és repetible. La inversió que representada més del 50% del total espanyol ha caigut a nivell molt baixos i la creativitat ha seguit la destinació de la inversió.

Fa uns anys les Agències de Publicitat invertien per obrir les seves sucursals a Madrid. Ara és al revés i des de Madrid diuen: “anem a veure què aconseguim al mercat català, obrint una petita oficina”.

El curiós del tema és que a nivell polític al “indicador” de la inversió no se li concedeix la més mínima importància. No oblidem que estem parlant d’una indústria (agències creatives, agències de mitjans, productores, estudis de disseny gràfic i publicitari, etc.). Que té des del punt de vista econòmic i social un pes enorme i a falta dels incentius adequats per als emprenedors , només quedarà el camí de la “reinvenció” o la recerca d’altres mercats.

O ajudem a la creació d’empreses i refem el teixit industrial o no es generaran llocs de treball per als joves que acaben els estudis en aquests camps.

Quins incentius tenen els emprenedors del sector?. Gairebé cap i en la mesura que els grans inversors publicitaris van desapareixent, potser trobin la solució en altres mercats, amb més incentius, més oportunitats i més expectatives de desenvolupament.

I si és així, aquí tots serem una mica més pobres.

Share it!
Aenean mattis venenatis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

PERE CABA